Stappenplan Inschrijven Deelnemers Nawaka 2018

Lees, vóórdat je je inschrijft, eerst de informatie op deze pagina goed door!

Met een groepsinschrijving kun jij jullie speltak opgeven voor het Nawaka. Het is alleen mogelijk om in te schrijven via internet. Dit heeft een groot voordeel: je kunt gelijk zien of er voor het Nawaka nog plaatsen vrij zijn. Om het inschrijven vlot te laten verlopen, zorg je dat je vooraf altijd het volgende bij de hand hebt:

  • Een geldig e-mailadres van jezelf
  • Een gebruikersnaam en wachtwoord voor de website van Scouting Nederland
  • Lees de deelnemersvoorwaarden goed door, om niet voor verrassingen te komen te staan
  • De inschrijving sluit op 31 december 2017.
  • Je krijgt altijd een bevestigingsmail. Neem contact op met de helpdesk via het e-mail adres Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. als je deze niet gehad hebt.

Heb je problemen met het inschrijven kijk dan eerst even bij de veel gestelde vragen of stuur een mailtje naar de Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Let op! Doe de inschrijvingen bij voorkeur op een laptop of desktop computer. De inschrijving kan op een tablet fout gaan!

Als jij de groepsinschrijving via Scouts Online doet dan ben jij de groepscontactpersoon, voor jullie inschrijving. De groepscontactpersoon draagt ook zorg voor de betaling van het deelnemersgeld van alle deelnemers van zijn groep. Het kampgeld van het Nawaka  kun je alleen betalen met Scouts Online. De link voor het betalen ontvang je rond 31 maart 2018 voor de aanbetaling en rond 31 mei 2018 voor het restant.
Heb je aangegeven dat je gebruik wil maken van de groepsrekening, dan zal de penningmeester een e-mail ontvangen met het betalingsverzoek..

De contactpersoon schrijft eerst de groep in met het aantal deelnemers. Daarna moet de contactpersoon de deelnemers individueel inschrijven. Tot en met 31 mei 2018 kan de contactpersoon nog persoonswijzigingen in het inschrijfsysteem muteren. Let op: naar beneden bijstellen kan maar tot 31 december 2017. De contactpersoon verklaart dat hij/zij bevoegd is namens de deelnemers op te treden. Gaat de contactpersoon ook mee dan moet deze ook toegevoegd worden aan de individuele inschrijvingen.

Stap 1: Scouts Online login en e-mail

Zorg dat je kunt inloggen op Scouts Online en dat je een werkend e-mail adres hebt in je profiel. Het is verder belangrijk dat alle deelnemers die jij gaat inschrijven ook een geldig e-mailadres in Scouts Online hebben. Naar deze persoonlijke e-mailadressen van de deelnemers worden namelijk ook informatie verstuurd.

Gebruik bij voorkeur geen Hotmail of Yahoo mailadres! In het verleden hebben we daar vaak problemen mee gehad, waardoor mogelijk je inschrijving mis gaat.

Voor je verder gaat is het makkelijk om eerst even in te loggen in Scouts Online. Als je al een gebruikersnaam en wachtwoord (account) hebt, kun je dit invullen.

Heb je geen account, dan moet je dit eerst aanmaken. Volg de instructies op, log in en kom dan weer terug naar deze pagina om verder te gaan met de inschrijving. Zijn er problemen met het aanmaken van een account, dan komt dat omdat jouw gegevens waarschijnlijk niet goed geregistreerd staan bij Scouting Nederland. Vraag de secretaris of gegevensbeheerder van jouw groep dan om na te kijken of je geboortedatum, naam, geslacht en adres goed zijn ingevuld.

Stap 2: Inschrijven

Nadat je bent ingelogd klik je op deze pagina op één van de inschrijf buttons en kom je op de pagina Groepsinschrijving Nawaka 2018 van Scouts Online. Volg vervolgens een van de volgende links om je groep in te schrijven:

Ben je nog niet ingelogd, dan moet je eerst inloggen.

Je kunt nu als groepscontactpersoon eerst de algemene vragen voor jouw speltak/groep invullen. Later kun je jouw groepsgenoten aan deze inschrijving toevoegen.

Stap 3: Formulier invullen

Op de pagina in Scouts Online waar je nu bent staan gegevens die je eerst moet invullen. Alle vragen met een sterretje* zijn verplicht. Sommige vragen zijn open en bij andere vragen kun je een antwoord kiezen in een menu of moet je het antwoord aanvinken. Je kunt deze vragen na je inschrijving later nog aanpassen (tot en met 31 december 2017). In het formulier zijn al verschillende gegevens ingevuld die al bekend zijn in de database. In het formulier staan vragen over:

  • Groepsgegevens, wie is jullie contactpersoon tijdens het Nawaka?
  • Aantal stafleden(a)
  • Aantal jeugddeelnemers (b)
  • Totaal aantal deelnemers (c)
  • Geef op hoeveel stafleden (a) en hoeveel jeugddeelnemers (b) er komen. Tel deze op en vul deze in bij het totaal (c).

Let op: De kosten en benodigde voorzieningen worden berekend over het aantal wat bij (c) is ingevuld.

  • T-shirts, welke maten, het aantal moet gelijk zijn aan de opgave bij c.
  • Vervoer, hoeveel voertuigen, aanhangers ed moeten een parkeerplaats hebben
  • Extra informatie, denk hierbij aan een deelnemers met een handicap of zaken die voor voeding van belang zijn.
  • WELPEN, kom je in week 1 of in week 2
  • Vragen van de Havendienst en Nautische activiteiten

Kloppen jouw gegevens, zoals je adres of e-mailadres niet, dan kun je deze op Scouts Online wijzigen. Ga nadat je bent ingelogd, dan in het Mijn Scouting menu naar "Mijn basisgegevens". Hier kun je je eigen persoonsgegevens bekijken en wijzigen. De nieuwe gegevens worden automatisch verwerkt in de inschrijfgegevens van het Nawaka 2018.

De contactpersoon moet alert zijn op het annuleren door individuen van de groep. Hij/zij moet zorgen voor het vervangen van de deelnemer die geannuleerd heeft of het deelnemersaantal aanpassen. Dat kan kosteloos tot en met 31 december 2017. Daarna is het aantal opgegeven deelnemers definitief.

Groepsrekening

De groepsrekening is beschikbaar voor het groeps-formulier. Indien de groepsrekening wordt gebruikt en de contactpersoon is niet gemachtigd dan kan het formulier toch volledig worden ingevuld en verzonden. Na verzending van het formulier ontvangt de penningmeester automatisch een mailtje om te betalen met iDeal. Als de penningmeester het gebruik van de groepsrekening niet goedkeurt wordt de inschrijving geannuleerd. De contactpersoon moet dan opnieuw inschrijven met gebruik van een ander rekeningnummer.
Als je inschrijving wacht op goedkeuring van de penningmeester, kun je het formulier niet aanpassen. De penningmeester moet eerst je inschrijving goedkeuren.

Deelnemersvoorwaarden en huisregels

In het inschrijfformulier wordt verwezen naar de deelnemersvoorwaarden. Lees deze door, want hierin staat o.a. vermeld wat het kost om te annuleren, en hoe je je kunt verzekeren enzovoorts. Laat deze voorwaarden ook zien aan jouw groepsleden. Door in te schrijven voor het Nawaka gaan alle deelnemers akkoord met deze voorwaarden en de kampregels.

Stap 4: Verzenden

Als alles ingevuld is klik je op "Verzenden". Als je iets bent vergeten in te vullen kom je terug in het formulier en zie je de melding van de fout bovenaan de pagina (in het rood). Nadat je bent ingeschreven kom je in een scherm waarop precies staat waarvoor jij je hebt aangemeld. Je kunt ook altijd terug naar jouw inschrijving. Als je inschrijving goed gelopen is, krijg je een bevestiging van de inschrijving via e-mail opgestuurd. Je kunt nu ook meteen naar jouw inschrijving om de groepsleden verder in te schrijven.

Stap 5: Groepsleden inschrijven

Je moet nu nog de deelnemers van jouw groep selecteren. Doe dit zo spoedig mogelijk i.v.m. de voorbereidingen.. Dit moet voor de uiterste datum van 31 mei 2018. Ga om jouw groepsleden in te schrijven naar Scouts Online en log daar eventueel weer in. Ga nu in het "Mijn Scouting" menu naar "Mijn inschrijvingen". Klik daarop en zoek het formulier van de inschrijving voor het Nawaka 2018. Klik dit formulier aan en je ziet hier de gegevens van jouw groepsinschrijving voor het Nawaka.

In het tabblad "Individuele inschrijvingen" kun je nu jouw groepsleden aanmelden. Klik daar op "Nieuwe deelnemer inschrijven" en je krijgt een lijst van leden uit jouw Scoutinggroep. Vink de personen aan die je wilt aanmelden. Je hoeft nu alleen nog maar op volgende te klikken om het lid aan te melden. Je krijgt nu per lid een bevestigingspagina te zien. Controleer of dit het juiste lid is en of het e-mailadres ook juist is.

Door op volgende te klikken ga je naar de volgende deelnemer totdat je alle geselecteerde leden hebt gehad. Aan het einde krijg je nogmaals een overzicht van de ingeschreven deelnemers en klik je op voltooien om de inschrijving compleet te maken. De deelnemer die je hebt aangemeld ontvangt nu ook persoonlijk een bevestigings-mailtje dat hij is ingeschreven. Heb je problemen met inschrijven, neem dan contact op met de helpdesk.

Helpdesk

 

Kom je er echt niet uit?
Neem dan contact op met de helpdesk via helpdesk@nawaka.scouting.nl!

 
Taal / Language